Naše historie

Certus mercatus

arrow-dows
  • t-left

    2006

    Název společnosti Certus Mercatus s.r.o. pochází z latiny a jeho význam je „jistý obchod“. Již při zakládání společnosti v roce 2006 jsme byli pevně rozhodnuti, že budeme vyhledávat a distribuovat produkty s vysokou přidanou hodnotou a zanedlouho došlo k posunu do výrobního segmentu, kterým se zabýváme dodnes.

    V roce 2006 vše začalo dovozem paměťových karet a kapesních MP3 přehrávačů z Taiwanu a z Číny s přesahem do dalších segmentů spotřební elektroniky.

  • 2007

    Po zkušenostech s dovozem několika různých značek přehrávačů jsme se rozhodli přijít s vlastní identitou produktů a založili jsme první značku pod jménem VERSZO. Navštívili jsme mnoho světových veletrhů a vybírali produkty s důrazem na kvalitu a mezi naše dodavatele patřili špičkoví výrobci vyrábějící dokonce pro známá jména z oblasti audio/video techniky.

    Stovky a tisíce našich produktů hrají v mnoha domácnostech dodnes.

  • robovysavac

    2008

    Rok 2008 byl pro naši společnost zcela zlomový. Podařilo se nám uspět v tendru na výhradního dovozce produktů značky iRobot, která jako první výrazně uspěla v oboru domácích robotických pomocníků.

    V České republice jsme velmi zásadně přetvořili pohled na úklid domácností, a i přes veškerou počáteční nedůvěru se dnes produkty iRobot používají ve stovkách tisíc domácností.

  • 2010

    V roce 2010 jsme nadále rychle rostli a přemýšleli, jakou cestou se vydáme. Po vyhodnocení několika odlišných segmentů trhu jsme se rozhodli vstoupit na trh mobilních telefonů. Oprášili jsme značku VERSZO, kterou jsme již z důvodu útlumu prodeje přenosných MP3 přehrávačů nepoužívali, a přejmenovali ji na VERZO. Za slovem vývoj se skrývá mnoho nepředstavitelných činností a jednou z těch zásadních je design produktu. Proto jsme se rozhodli spolupracovat se špičkovým studiem NOVAGUE, které vede velmi talentovaný produktový designer Pert Novague. Po výběru správného partnera, jakým byla společnost Innocomm sídlící na Taiwanu, a která vyráběla hardwarové části dokonce i pro TAG Heuer, jsme se pustili do nekonečného skicování všech možných detailů. Od samotného balení až po velmi sofistikovaný produkt, jakým smartphone bezesporu je.

    Vývoj trval rok a v roce 2011 jsme uvedli na rychle se rozvíjející český trh smartphone VERZO KINZO.

  • products-2012

    2012

    Rok 2012 byl rok mezinárodní a segmentové expanze. Po dlouhých přípravách a vyjednáváních se společností iRobot corp. jsme uzavřeli exkluzivní dohodu pro další 3 trhy, a přestože kolem nás nebyly vůbec příznivé obchodní podmínky z důvodu probíhající krize, expandovali jsme na maďarský, bulharský a rumunský trh. Na všech trzích jsme aplikovali stejný obchodní model jako v České republice a dnes se taktéž můžeme pyšnit pozicí jedničky v segmentu robotických vysavačů.

    V tomto roce jsme se po domluvě s našimi partnery rozhodli otevřít nový segment, který přesahoval do FMCG trhu a znamenal nové výzvy z oblasti výroby a skladování nápojových produktů nebo nakládání s tlakovými láhvemi. Tímto segmentem byl trh s domácí výrobou sody a limonád, kterému do té doby vládl monopolní výrobce původem z Izraele.

    Posledním milníkem v roce 2012 byla první investice do start-upu v době, kdy start-upová komunita z dnešního pohledu neexistovala. Vzhledem k našemu blízkému vztahu k IT segmentu, který jsme si vytvořili při vývoji smartphonu, jsme se rozhodli investovat do společnosti About Fun, jejíž devízou je obor vývoje mobilních her skrz všechny dostupné platformy. Dnes velmi úspěšná společnost čítá okolo 40 vývojářů a spolupracuje s nejvýznamnějšími globálními hráči na trhu, např. Electronic Arts, China Mobile a další.

  • 2015

    Po úspěšné expanzi a stabilizaci nových trhů jsme se opět porozhlíželi po nových segmentech a i přesto, že se první návrhy projektu elektrokola v naší skupině objevují již v roce 2013, došlo k otevření tohoto projektu až v roce 2015, kdy jsme se opět začali naplno věnovat dalšímu vývoji spolu s nejoceňovanějším českým designerem současnosti, kterým je Petr NOVAGUE. Ten opět potvrdil své kvality a vtiskl produktu svěží a nestárnoucí tvář. Spuštění prodeje očekáváme v první polovině roku 2019.

    Elektrokola budou českým produktem, na což jsme velmi pyšní.

  • t-left

    2017

    V CMG pokračujeme v další expanzi na nové trhy s naším portfoliem značek a jako další otevíráme Turecko, které se pro nás díky svému potenciálu stává klíčovým trhem, na který se v rámci skupiny soustředíme. Kancelář v Istanbulu vedou zkušení manažeři, kteří se k nám připojili z velkých společností, a jsou pro náš rychlý tržní rozvoj obrovským přínosem.

    Na konci roku se nám podařilo získat rozšíření exkluzivních kontraktů o Řecko a Kypr.

  • 2018

    Velmi rychle expandující značka mobilních telefonů a příslušenství, která se v roce 2017 rozhodla expandovat do Evropy. Cílem Smartisanu je doručovat produkty špičkové kvality s důrazem na uživatelskou přívětivost. I proto se všechny produkty této značky řadí do vyšší cenové kategorie. Naší společnosti se podařilo získat exkluzivní práva na dovoz do střední a východní Evropy a v následujících letech plánujeme společně s výrobcem významné aktivity na výše uvedených trzích.